bild__4882Децата които консумират пълномаслено мляко имат по-нисък BMI , сравнени с тези, които които рядко или въобще не консумират мляко, се твърди в едно проучване проведено в Швеция.
С нарастване на темповете на затлъстяване, особенно сред децата, накара много хора да се вгледат във връзката между млечните продукти и наднорменото тегло. Високото съдържание на масти в млякото и сиренето накара диетолозите да ги свързват директно със затлъстяването. Но някои последни изследвания показват противоположното.
Професор Сюзан Ериксон е ръководила екипа изследователи от Университета на Гьотеборг, Швеция. Тя е изследвала 8 годишни деца. Проследявани са хранителните им навици и двигателната им активност. Доказали са, че децата които консумират пълномаслено мляко, имат по-нисък BMI , сравнени с тези, които изобщо не консумират или пък го правят много рядко.
Точната причина за това не е ясна. Предполага се, че тези деца, които ядат по-малко мляко и други млечни продукти, консумират повече безалкохолни напитки, които им дават много калории и това допринася за увеличаване на теглото им.
Друго изследване проведено наскоро в Австралия стига до подобни заключения. Там са установили, че с увеличаване на консумацията на сирене и мляко жедневно, се намалява както общото тегло, така и процента на мазнини в тялото. Интересно е, че се установява най-голяма редукция на масти в проблемните зони, като корема и ханша. Натрупването на мазнини там, особенно при мъжете се свързва с повишен риск от сърдечно съдови заболявания.
Повишената консумация на млечни продукти при децата се свързва и с още няколко полезни ефекта: приемат се повече протеини, калций и Витамин Д, което е изключително полезно за израствашия организъм.