getty_rm_photo_of_garden_saladПриемането на по-големи количества разтворими и неразтворими фибри намалява риска от смърт от сърдечносъдови болести, както при мъжете така и при жените , се казва в проучване проведено в Япония.

В изследването са участвали 23 500 мъже и 35 600 жени на възраст между 40 и 79 години. В продължение на 14 години е проследявано стриктно количеството разтворими и неразтворими фибри, които те са приемали с храната.
Около 25% от тях са приемали около 6 грама фибри на ден, други 25% са приемали около 14 грама, а останалите са имали прием между тези стойности.
В края на проучването изследователите констатирали, тези които са приемали по-големи количества фибри – около 14 грама дневно имали с около 30% по-нисък риск от преждевременна смърт предизвикана от сърдечносъдови заболявания. Фибрите са идвали главно от зърнените храни, плодовете и зеленчуците.
Изследователите изтъкват и още един интересен факт, който обаче е необходимо да бъде отчетен в отделно проучване. Хората, които приемат храна богата на фибри, се хранят като цяло по-здравословно, не пушат, редовно спортуват и поддържат нормално тегло. Каква е тежеста на всеки един от тези фактори за по-доброто здравословно състояние е въпрос, който предстои да се уточни.